شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

گروه بورس: شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته رکورد بیشترین افزایش روزانه را در 17‌ماه گذشته شکست و با قدرت از مرز 26هزار واحد عبور کرد.

بورس

به گزارش همشهری، در شرایطی که شاخص کل بورس تهران از اردیبهشت امسال وارد مدار نزولی شده بود، استفاده از یک ابزار مالی جدید به نام اوراق اختیار معامله جان تازه‌ای به معاملات بورس بخشید و در کنار آن افزایش قیمت دلار در چند روز گذشته باعث رشد قیمت سهام شرکت‌های صادر‌کننده شد. این عوامل زمینه رشد قیمت سهام شرکت‌ها و همچنین شاخص بورس تهران را در طول یک‌ماه گذشته فراهم کرد و در معاملات روز گذشته به اوج خود رسید.

در داد و ستد‌های روز گذشته شاخص کل بورس تهران پس از 17‌ماه 394واحد رشد کرد و بار دیگر توانست از مرز 26هزار واحد عبور کند.
با این میزان رشد، رکورد بیشترین جهش روزانه سال‌جاری و 17‌ماه اخیر شکسته شد. بیشترین میزان رشد شاخص بورس مربوط به 16فروردین سال گذشته با 527 واحد بود و از آن زمان تا دیروز شاخص کل بورس تهران هرگز نتوانسته بود تا این میزان در یک روز صعود کند.

با رشد دیروز شاخص بورس، ارزش بورس تهران به118.9 هزار میلیارد تومان رسید.در مبادلات روز گذشته سهام شرکت‌های صادر‌کننده ازجمله شرکت‌هایی که در بخش صنایع فولادی و فلزی فعالیت می‌کنند مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفتند و شاخص بورس تهران بخش زیادی از رشد خود را مرهون افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها بود.

بخش زیادی از رشد شاخص بورس تهران در مبادلات دیروز مربوط به رشد سهام شرکت‌هایی چون ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری غدیر، چادرملو، نفت و گاز پارسیان، گل‌گهر، بانک ملت، پالایشگاه بندرعباس، توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی پردیس بود. در عین حال کارشناسان معتقدند به کارگیری از یک ابزار مالی جدید به نام اوراق اختیار معامله تأثیر بسیار خوبی در معاملات بورس داشته و باعث رشد شاخص‌های بورس در طول یک‌ماه گذشته شده است.

ارزش معاملات بورس؛6.5هزار میلیارد تومان

آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد سهامداران بورس تهران از ابتدای سال تاکنون شش هزارو574 میلیارد تومان سهام دادوستد کرده‌اند و در طول این مدت یک میلیون و 737هزار معامله در بورس انجام شده است. 606 هزار سهامدار از ابتدای سال تاکنون 26میلیارد سهم در بورس خریداری کرده‌اند.

کد خبر 184600
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز